صفحات

۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

گفته های همسر نسرین ستوده

رضا خندان گفت: موقعی که همسرم در بند ‍209 اوین بود،شرایط برای ملاقات او آسانتر بود تا الآن که او را به بند عمومی منتقل کردند.او متذکر شد که از سال 1390 تا به حال نتوانسته ایم با او حتی یک دقیقه هم ملاقات کنیم،او حتی نمی تواند تماس تلفنی هم با خانواده اش داشته باشد.
وی اشاره می کند که برای پاره ای از مشکلات فرزندانشان باید با همسرش صحبت کند ولی به او  اجازه داده  نمی شود و همینطور فرزندانش خواستار لحظه ای دیدار مادرشان هستند که حق طبیعی آنها بشمار می رود.



نسرین ستوده که یک وکیل فعال حقوق بشر می باشد و برنده ی چند جایزه از کشورهای مختلف و همچنین نامزد دریافت جایزه ی دیمیتروویچ ساخارف بوده است با تمام این قضایا او از تمام فعالیتهای خود در کشورش،ایران منع شده است.خانم ستوده تا بیست سال حق هیچگونه وکالتی را ندارد که در دادگاه تجدیدنظر به ده سال محرومیت از وکالت تبدیل شده است.
نسرین ستوده به علت اعتصابهای غذایی که در زندان اوین کرده است حال و روز  جسمی و روحی اش بسیار وخیم است بصورتی که هر کس او را می بیند نمی تواند تشخیص بدهد که او همان نسرین ستوده ی قبل می باشد،این گفته نقل قولی ست از گفته های فائزه هاشمی رفسنجانی،هم بند او که گفت:وقتی سوال کردم نسرین ستوده کجاست،شخص روبروی خودم را نشان دادند و این وخامت وضعیت جسمی خانم ستوده تا به حدی ست که در نزدیکترین فاصله هم نمی توان او را شناخت.
وی را از ملاقات برادر و مادرش نیز محروم کرده اند.مهراوه،دخترش و رضا،همسرش را هم ممنوع الخروج.
به گفته ی رضا خندان،مشکلی برای فرزندانش در مدرسه وجود ندارد،زیرا مادرشان از چشم اولیا ومربیان و همینطور دانش آموزان یک قهرمان بزرگ محسوب می شود.



در هر صورت همسر نسرین ستوده امیدوار است که از دادسرای تهران چند دقیقه ای اجازه ی ملاقات با همسرش را بگیرد یا حداقل خانم ستوده بتواند از طریق نامه با خانواده اش در مکاتبه باشد.
به امید روزی که این قهرمان حقوق بشر به خواسته های انسان دوستانه اش برسد زیرا سپیده دم آزادی نزدیک است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر